YAZILAR

cc

23 Temmuz 2020 Perşembe

SİSTEM...

Cumhurbaşkanı Erdoğan,Cumhurbaşkanlığı yönetim sisteminin iki yılını değerlendi "Biz yaptık en doğrusu bu gibi inatlaşmaya gitmeyeceğiz.Daha iyi bir sistem bulduğumuzda her türlü değişime gönlümüz de siyasetimiz de açıktır" dedi..

Demek ki sistemin yürümesinde sıkıntılar var..

O zaman başka sisteme geçelim.

Padişahlığa geçelim diyeceğim ama o sistem bize uymaz.

Padişahlık sistemi,herşeyin bir kişiye bağlı olduğu bir sistem.

Biz yapamayız öyle..

Hükümdarlık desen,o da aynı..

Herşeyin,bir kişinin iki dudağı arasında olduğu bir yönetim şekli.

O da bize uymaz..

Krallık desen,bir kralın devlet başkanı olduğu bir yönetim şekli..

O hiç olmaz..

Bir kişi devlet başkanı olacak,herşeye o karar verecek?.

Asla olmaz..

Monarşi var mesela..

Ama o da olmaz.

O da bir kişinin kayıtsız şartsız egemenliğine dayalı bir sistem.

Meclis yok.Halkın yönetime katılımı yok..

Bunu kesinlikle kabul edemeyiz...

Oligarşi var..

Ama o da bizim yapımıza hiç uygun değil.

Oligarşi,küçük ve ayrıcalıklı bir grubun iktidarda olduğu,bu grubun bencilce, görevlerini kötüye kullanarak gerçekleştirdiği bir yönetim şekli..

Bunun mümkünü yok..

Plütokrasi var mesela..Yönetimin maddi açıdan üstün kişilerce paylaşıldığı bir yönetim biçimi..

Ama biz öyle de yönetilmek istemeyiz.

Otoriter Yönetim şekli var..

Siyasal iktidarın bütün yetkileri tek elde topladığı yönetim biçimi.

Bu yönetim biçiminde meclis vardır fakat yetki devlet başkanındadır..

I-ı..Bu da mümkün değil.

Olur mu öyle şey?..

Bütün yetkiler tek elde?.

Meclis var fakat işe yaramıyor?..

Olmaz..Hayatta olmaz.

Totaliter Yönetim var..

Bireysel özgürlükleri kısıtlayan,bireyi her yönüyle devlet otoritesine tabi kılmayı amaçlayan yönetim biçimi..

Bunun lafı bile olmaz..

Faşizm  var mesela..

Onda da Tek parti var.Baskıcı devlet şekli var..

Asla olmaz..

Biz öyle tek bir partinin baskıcı yönetim şeklini kabul edecek bir millet değiliz..

Bence yine en iyisi bu sistem.

Ötekiler çok kötü.

Bize hiç uymaz.

Biz asla öyle yönetilmek istemeyiz...

Bu sistemin eksikliklerini giderelim.

Zaten bu sistemin sadece bir tane eksiği var.

O da : Kimse memnun değil.

Sadece bir tane eksiği yüzünden,koskoca sistemi değiştirmek olmaz.

O eksik giderilsin.

Sistemden,hükümetten veya kendi halinden şikayet etmek,kanunla yasaklansın.

Herkesin hükümetten ve kendi halinden memnun olmasının zorunlu olduğu "Cumhurbaşkanlığı Memnuniyet Sistemi" olarak devam etsin.

En iyisi,bu sistem.

Daha iyisi olamaz.

Varsa da,daha iyisini istemiyoruz.

İsteseydik,getirirdik.

Demek ki istemiyoruz..

İstemiyoruz,zorla mı??

Allah Allah...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder