YAZILAR

cc

23 Ağustos 2020 Pazar

KARADENİZ'DE DOĞALGAZ...

Karadeniz'de bulunan 320 Milyar metreküp doğalgazı küçümsememeliyiz.

Ama çok da fazla abartmamalıyız..

320 milyar metreküp doğalgaz en fazla 6-7 yıllık ihtiyacımızı karşılıyor.

Ama ondan daha önemlisi,geleceğe dair umutlarımız.

Doğalgazı bulduğumuz bölgedeki geleceğe dair umut miktarı,bulunan doğalgaz miktarından daha fazla..

Enerji Bakanımızın CNN-Türk ekranında,elinde çubukla,harita üzerinde göstere göstere anlattığına göre,doğalgazın bulunduğu yerde daha derine inildiğinde petrol de bulmak mümkün..

Petrolü bulduktan sonra daha da derine inilirse kömür..Daha derine inilirse bakır..Daha derine inilirse çinko..Daha derine inilirse gümüş..Daha da derine inilirse altın madeni bulunabilir..

Ama Altını çıkarmak zor olur zira o kadar derine inince dünyanın öbür tarafına geçmiş oluruz,öbür tarafta da Güney Afrika var.Bulunan altın Güney Afrika'ya ait olacağı için bizim çıkarmamız doğru olmaz.

Belki gece Güney Afrika uyurken inip birkaç külçe çıkarabiliriz ama o da bize yakışmaz,maliyeti de kurtarmaz...

Doğalgazın bulunması elbette sevinmemiz gereken bir olay.

Ben şahsen sevinmem gerektiği için çok sevindim.

Ama bulduğumuz doğalgaza sevinenler olduğu gibi,sevinmeyenler de var.

Neredeyse "Keşke Yunan bulsaydı" diyecekler..

Niye sevinmiyorlar anlamıyorum..

Belki bulunan doğalgazın,karşı oldukları iktidarın gücünü artırarak iktidarda kalıp ülkeyi kötü yönetmeye devam edeceği için sevinmemişlerdir.Belki bir hesap yapmışlardır,doğalgazın millete yararıyla,doğalgazdan elde ettiği güçle ülkeyi yönetmeye devam eden iktidarın zararını karşılaştırmış,aradaki olumsuz fark yüzünden,bulunmasa daha iyi olurmuş diyerek sevinmemişlerdir.

Belki de,doğalgaz bulunması artık çok sıradan bir durum haline geldiği için heyecanlanmamış olabilirler.Zira daha önce sekiz sefer bulunduğu için,yeni bir olay gibi gelmemiştir.

2004-2006-2007-2009-2010-2011-2012 ve 2013 yıllarında da yurdun çeşitli yerlerinde doğalgaz bulunmuş.Her bulunduğunda sevinmiş olsalar,sevinmekten yorulmuş olabilirler..

En son 2013'te bulunmuş doğalgaz.2013'ten sonra 7 yıl bulunmamış.Ben gazı bulanların emeklerini küçümsemek istemiyorum ama sık sık bulunan doğalgaz,7 yıldır bulunmayınca,bulunmamaktan sıkılmış,kendisi bulunmak istemiş olabilir..Bu bana da oluyor bazan.Uzun zaman beni de kimse arayıp sormayınca,beni görsünler,bulsunlar diye beni bulacakları yerlere gidip dolaşıyorum.
Belki bulduğumuz doğalgaz da,bizim kazdığımız kuyuya kendisi gelmiştir...

Ben gazın bulunmasına sevindim.Bulanlanları da tebrik ediyorum.

(Bilerek "Bulanlanları" diye hatalı yazdım.Nazarlık olsun,yazıya nazar değmesin diye)

Lakin,bulunan doğalgazın sıradan vatandaşa çok faydasının olacağını sanmıyorum.Çünkü bu hükümete güvenmiyorum.Oradan elde edecekleri kaynağı vatandaşın yararından çok,kendileri için kullanacaklarını düşünüyorum.
Mesela gazı,her yıl anketlerde Türkiye'nin en güvenilir kişisi seçilen Uğur Dündar bulmuş olsa,ona güvenirim.Bulunan gazdan benim payıma ne düşüyorsa verir derim.Hatta,nasıl olsa doğalgazdan para gelecek diye borç alırım,kredi çekerim..

Bu hükümet gazın bulunmasına millet için seviniyorsa tebrik ederim.Ama biz bulduk diye seviniyorsa teessüf ederim.
Ayrıca gazın çıkarılacağı söylenen 2023'te seçim olacak.Belki de o seçimde iktidar değişecek,yeni bir iktidar gelecek.Belki de bulunan doğalgaz,yeni gelecek iktidarın işini kolaylaştırmak için Allahın bir lütfudur.Allah evlenene ve ev alana yardım eder derler.Belki de iktidara gelene de yardım ediyordur.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder